En blomsterforretning til besøg og onlinehandel

12 June 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er nu ikke noget som at besøge en blomsterbutik og bare kunne suge alle de mange dufte fra blomsterne til sig.

Man forestiller sig, at det må være rart at møde ind på arbejde sådan et sted modsat en fiskehandler eller i en ostebutik.

Om man er en blomsterkender eller ej, så er det som regel et fredfyldt sted, hvor man føler, man faktisk ikke er gået ind i en bygning, men nærmere ud i en stor have med alskens blomster, grønt pynt og så videre.

Tempoet er som regel også lidt roligere her, fordi kunderne nyder at være der, hvor man taler lidt om, hvad man skal have af blomster, til hvilken anledning – og nogle gange kender man måske endda blomsterhandleren så godt, at man lige udveksler snakke om, hvordan det går.

Desuden er det rart at besøge sådan en på vejen, hvor end man skal hen for at købe blomster, hvilket kunne være i en blomsterforretning i Nakskov, hvis man er på vej et sted hen i nærheden og gerne vil dukke op med friske blomster.

Blomster i forretningen og på nettet

Men tiden har også budt på, at man skal møde kunderne, hvor de er.

Og det er immervæk hurtigere, at man kan besøge blomsterhandlerens hjemmeside og udvælge sig en buket, som man allerede kan se (nogenlunde), hvordan det endelige resultat kommer til at se ud, og så få buketten sendt, om det er til en overraskelse til en veninde, eller man skal have den sendt til en begravelse.

Nogle gange skal man måske ned at hente buketten selv, men det er stadigvæk hurtigere, end at man møder op og skal have buketten lavet dernede i butikken og vente på, at den bliver færdig.

Så kan man selvfølgelig ringe til dem, men hvis man ikke kender blomster så godt, så er det lettere at se billeder af dem på nettet.