Indfør andre i, hvordan man laver gulvafslibning

28 August 2019
Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Vi fremhæver et mere specifikt eksempel med, at man er ude som gulvafsliber, hvor man skal udføre lidt gulvafslibning i Roskilde.

Det har man gjort før, man har endda gjort det så mange gange, at selvom man elsker at gøre sit arbejde med en høj faglig stolthed og gøre kunderne tilfredse, så ligger det spændende mere i, når man kommer ud til nye gulve, snakker med kunderne og måske skal prøve noget nyt værktøj af.

At man så er ude her i Roskilde og skal udføre den kvartale aftale eller lignende med at slibe et gulv ned, så tænker man nok næppe over, at andre kan finde det interessant.

Men der kan du tage grueligt fejl!

Langt de fleste firmaer begår sig på de sociale medier, så det antager vi også, at dit gulvafslibningsfirma gør.

For der er flere gevinster ved at være på de sociale medier:

– Man kan lokke kunder til.
– Man kan fremhæve eksklusive tilbud, man kun kan få via den kanal.
– Der er mulighed for at komme bag maskineriet i arbejdet.
– Som kunde eller en potentiel en af slagsen får man sat ansigt på de ansatte.

Her skal vi lige snakke om de to sidste eksempler.

Mange mennesker ved ikke, hvordan gulvafslibning foregår, så ved at man viser i for eksempel en billedserie eller et mindre videoklip, hvordan sådan en proces foregår, så kan man med egne øje konstatere, hvor gavnligt det er.

Det lokker kunder til.

At man så også ser nogle smilende ansigter, der ser ud til at være glade for at lave deres arbejde samt glade kunder, så føler man allerede her, at man får et personligt bånd til de ansatte, der ikke længere blot er et firmanavn.

Desuden gør dette også, at du får et lille afbræk i dit arbejde, hvor du kan bruge lidt kort tid på noget anderledes, der giver fornyet energi og interesse for ens arbejde!