Et nemt og simpelt ordrestyringssystem for håndværkere

13 August 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Et ordrestyringssystem er en genial opfindelse, især for håndværkere. Det giver dem en nem mulighed for at holde styr på ordre, aftaler og medarbejdere. Det er blot nogle af de fordele der er ved ordrestyring for håndværkere. De fleste virksomheder der arbejder ud fra ordre, har sikkert oplevet at sedlen med detaljerne er blevet væk og det kan være svært at overholde de aftaler man har lavet.

Det kan også være at det viser sig at det tilbud, man har givet en mulig kunde viser sig at være et rigtig godt tilbud. For kunden. Med et ordrestyringssystem kan du nemt se hvad du tjener på et tilbud og det er muligt at justere op eller ned alt efter situationen. Alt afhængig af hvor gerne du vil have ordren. 

Få knyttet din leverandør og bogholder til systemet

Ved at få adgang til dine levetandørers varelager har du mulighed for at droppe dit eget lager eller i det mindste mindske det betragteligt. Det vil forbedre din virksomheds likviditet, så du ikke har penge bundet i et varelager. Det giver dig også mulighed for at finde alternativer, hvis den ønskede vare enten er udsolgt eller er for dyr. 

Det giver også din bogholder mulighed for at have bedre styr på din likviditet, betale regninger og sende faktura til kunder, så snart opgaverne er færdige. Det er også muligt for dine medarbejdere at sende fakturaen ude hos kunden.

Du har også mulighed for at se om du har medarbejdere der har huller i deres opgaver. Du kan sige ja til nye opgaver eller du kan sende dem hen og hjælpe på andre opgaver. Alt efter hvad der giver mest mening. Du kan også se hvad hver og især medarbejder tjener ind til firmaet.

Det er muligt at se hvad du tjener på hver enkel opgave og om du tjener det du skal.