En begravelsesforretning hjælper med det meste ved et dødsfald

15 June 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Ved et dødsfald er der jo lovkrav om, hvad man skal gøre ved afdøde efter døden, og hvor længe det må tage.

Det kan være hårdt at forholde sig til, hvis man er midt i en sorgproces, eller hvis man nu ikke havde set dødsfaldet komme, og man ikke har nået at forholde sig til det.

Måske var der ikke så mange, der var bekendt med afdøde, så nu står man med en masse opgaver efterfølgende, og man har måske selv travlt på arbejdet og med familien.

Et dødsfald trumfer som regel det meste, men derfor kan man jo ikke sætte de andre ting på standby.

Alt det med opgøret af boet kan trække ud, og man kan måske få en deadline rykket lidt, men det med begravelsen skal man jo tage sig af relativt hurtigt.

Derfor tænker man nu, at man skal have fat i mange instanser for at få ordnet det meste.

Men man kan faktisk være heldig, at man kan få meget af det klaret samme sted.

Begravelsesforretningen bistår med stort og småt ved dødsfald

For man tror, at man skal have fat i en bedemand, så en blomsterbutik og et stenhuggeri som minimum, og det kan være overvældende at skulle holde styr på alle de ting, hvis man også skal bearbejde, at man lige har mistet en person.

Derfor er det heldigt, at man kan få det meste samlet i samme forretning, så man kan få styr på langt de fleste sager i den forbindelse.

Man kan nemlig klare det med kiste, urne, buket og gravsten fra en forretning med specialisering i begravelse.

De ved jo, hvad man skal have ordnet af praktiske foranstaltninger ved et dødsfald, så man kan lige så godt få det meste klaret det samme sted.

Det giver også en mere overskud til at forholde sig til dødsfaldet.