Bliv husket og genkendt med en stærk visuel identitet

26 April 2019
Kamilla Sonne

editorial

Det er afgørende for en virksomheds succes, at den har et godt produkt eller service at sælge. Men næst efter det er det vigtigste, at den skiller sig ud fra konkurrenterne. I næsten alle brancher er der høj konkurrence og mange om buddet, hvorfor man nemt kan forsvinde i mængden. Det gælder ikke mindst på nettet, hvor kunderne bliver bombarderet med så meget information, at din virksomhed hurtigt kan blive glemt. Så hvordan sikrer man sig, at man bliver husket og genkendt? Nøgleordet er en stærk visuel identitet, som er med til at gøre virksomhedens udtryk unikt og genkendeligt.

Visuel identitet – hvordan ser din virksomhed ud?

Hvis man vil sælge i dag, er det ikke nok med de rigtige ord. Det hele skal spille sammen, lige fra website og logo til visitkort og brochure. Det er afgørende, at man vælger de rigtige farver, former og skrifttyper, som sammen er med til at skabe den visuelle identitet. Folk er nemlig langt bedre til at huske og forstå information, hvis den bliver serveret på en visuel lækker måde. Derfor er det afgørende for virksomheders succes, både online og offline, at de forstår at skille sig ud på det grafiske. Og selvom du ikke er nogen stærk grafiker, er der heldigvis hjælp at hente.

Få hjælp – det betaler sig

I dag kan de fleste skabe deres egen hjemmeside og måske også finde et logo, der passer til virksomheden. Men kunsten ligger både i at gøre det hele personligt, samt skabe en rød tråd gennem alt, hvad der har med virksomheden at gøre. Her er det en rigtig god idé at alliere sig med en grafisk designer. Ikke alene sikrer det et resultat i høj kvalitet, men også at virksomheden har en stærk visuel identitet. Det skaber øget salg og omsætning, hvorfor det at få professionel hjælp kan anses som værende en god investering.