Lad en professionel grafisk designer formgive dit firmalogo

09 July 2018
Astrid Pedersen

editorial

Skal din nye virksomhed profileres effektivt, har du brug for et stærkt og veldesignet firmalogo. Der er simpelt hen ingen vej uden om – dit firmalogo er den vigtigste del af din virksomheds visuelle identitet, og en vital del af din branding over for omverdenen. Det kan på ingen måde betale sig at spare på udvikling af firmalogo.

Når først dit logo er i lufte, vil din virksomhed blive associeret med det – der er ingen vej tilbage. Og så er det rigtig ærgerligt hvis det viser sig, at dit firmalogo er et resultat af forkerte valg eller dårlig dømmekraft. Er et firmalogo designet på en uheldig måde, vil det fjerne fokus fra virksomheden og over på det dårlige design. Det kan for eksempel være, at symbolikken i firmalogoet rammer helt ved siden af skiven, eller at former i firmalogoet vækker de gale associationer.

Professionelt designet firmalogo – det lønner sig

Derfor er det en rigtig god idé, hvis du på forhånd allierer dig med en dygtig og erfaren professionel grafiker eller grafisk designer, som har ekspertise inden for design af firmalogoer. Der er så mange faktorer, som afgør, hvornår et firmalogo er et godt og skarpt firmalogo – faktorer, som du ikke kan forventes at have styr på, medmindre du da lige frem selv arbejder inden for grafisk design, reklame eller marketing.

Og selv i tilfælde af, at du gør, er det smart at få en ekspert ind over som sparringspartner, når det nye firmalogo skal udformes. Det kunne jo tænkes, at du overså noget – det være sig rent teknisk eller symbol værdi mæssigt, for at tage et par eksempler – og så er det godt at have mere end eet sæt øjne på projektet. Du kan læse mere om professionelt design af firmalogo, samt finde en erfaren grafisk designer, på https://www.damgraphics.dk/firmalogo