Idéen til et logodesign kan komme ud af det blå

02 November 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Hvis du nogle gange forsøger at tvinge dig selv til at være kreativ, så kan det give dig en følelse af at gå i baglås.

Det er nemlig svært at tvinge genialiteter ud, for ellers havde vi alle sammen jo gjort det konstant; og hvis der ikke er nogle, der byder ind med noget dårligt, hvordan skulle man så kunne genkende det geniale?

De fleste af os kender det nok fra eksamenssituationen, hvor vi skal præstere, men så går den sorte klap den, så man ikke kan huske, hvad man skal sige eller gøre.

Det er uheldigt, men det gode ved at være kreativ på egen hånd er, at man selv kan vælge, hvordan og hvornår man vil gøre det, så man ikke behøver presse sig selv.

Selvom der selvfølgelig er nogle, der arbejder bedst under pres og er kreativ her, så er der andre, der skal finde det rette forum alene eller sammen med andre at gøre det i.

Du skal nok komme på det logodesign

Så man kan ikke altid tvinge den gode idé frem, men man kan forsøge at fremmane en situation i tiden og rummet, hvor man er modtagelig for at være kreativ.

Hvis man siger til sig selv, at man søger efter noget såsom et logodesign, så er ens hjerne modtagelig for input, som den søger og ser efter samtidig med, at den analysere omgivelser efter den indstilling.
Det sker ikke altid bevidst, men kan finde sted ubevidst.

Det er derfor, at mange af os kommer på den gode idé, når man mindst venter det, hvorfor det er godt at have en blok og en blyant på sig, så man lige kan skrive den gode idé ned, når den kommer til en.

Og så kan man altid få lidt professionel hjælp til det logo fra https://r-design.dk/dansk/